header right

Poradna Nativia

Lamb and Rice | 25. 1. 2014 20:23

Dobrý den, zakoupila jsem pro svého pejska balení granulí jehněčí s rýží v eshopu PetDiscont.cz. Na doporučení prodavače v místním zverimexu jsem granule kupovala od začátku, co jsme pejska přivzli z útulku, po zvyknutí si na granule je bez problémů jedl. Před nějakým časem jsem si ale všimla, že granule jsou jiné tvarově - menší, mají dvě barvy - světlejší a tmavší a zdají se mi být mastnější než ty, které jsem ještě před měsícem brala v našem zverimexu. Momentálně má náš pejsek žaludeční a střevní problémy - granule z velkého balení dávám tak 5 dní a celou dobu má velmi řídkou stolici. Zajímalo by mne, zda jste nezměnili nějaké suroviny nebo tech.postup, ptž se mi granule zdají být jiné než jaké jsem kupovala a pejsek má s nim očividně problém . Děkuji za odpověď

vložil:  
Míša

Odpověď ze dne 26. 1. 2014 21:32

Dobrý den,

suroviny do granulí jsme neměnili a stále vyrábíme podle původní receptury. Barevné odlišnosti u našich granulí mohou nastávat, protože do nich nepřidáváme barvivo, které by udrželo jednotnou barvu. Pes k ničemu barvu v krmivu nepotřebuje. Jsme tak plně závislí na barvách, které vzniknou ze samotných surovin. Pokud například jedeme v kuse výrobu cca 15 tun výrobku, musí se samotný výrobek na takovéto množství v průběhu výroby několikrát namíchávat. Je tedy možné, že první "míchačka" obsahuje jinak barevnou rýži (bílá, šedá, žlutá) nebo moučku (od béžové po červenohnědou) než poslední "míchačka". Pro nás jsou zcela zásadní hlavně parametry surovin - tzn. kolik mají bílkovin, tuků či popele. Jejich barva je až druhotnou záležitostí, protože se nijak nepodílí na stravitelnosti granule. Další možností, která může způsobit rozdíl až několika odstínů je, jak sama píšete, nástřik tukem.
Zatím jsme obdobný problém řešili především se zákazníky, kteří si krmivo nakoupili přes e-shopy. Sami napřímo dodáváme pouze kamenným obchodům, u kterých máme ověřené skladování (granule jsou uchovávány v chladu, bez přímého dosahu slunce a pravidelnou deratizací a desinsekcí). Někteří naši větší zákazníci fungují jako velkoobchod a dále distribuují zboží i e-shopům, u kterých tyto podmínky prověřeny nemáme. Především v letním období tak řešíme reklamace konečných zákazníků, kteří zakoupili naše granule z obchodu z nevhodnými podmínkami a potýkají se u svých psů s průjmy (většinou způsobenými žluklými tuky, protože granule byly skladovány v teple) nebo nacházejí v pytlích skladištní škůdce (kožojed, mol,..), protože sklad prodejce není ošetřen desinsekcí.
Požádala bych Vás o zaslání výrobní šarže Adult lamb&rice, která Vám nyní působí problémy. Případně i fotografii s rozdílnými velikostmi granulí. Domluvla bych se našimi výrobními techniky, aby z výrobních deníků zjistili, jestli se stalo něco mimořádného.

S pozdravem

Ing. Soňa Frűhaufová

brand manager

 

Mapa prodejen

Mapa prodejen

© 2024 Nativia s.r.o. All Rights Reserved