header right

Nativia poprvé na Interzoo 2016

Počet zvířat chovaných v domácnostech celé Evropy je odhadován na více než 285 milionů, stále více rodin považuje domácí zvíře za člena rodiny. Celková velikost světového trhu všech chovatelských doplňků a potřeb je uváděna přes 90 miliard eur a z toho celou jednu třetinu tvoří trh evropský. Není proto divu, že největší světová výstava v tomto oboru se již tradičně každým druhým rokem koná v německém Norimberku. Letos 26. – 29. května proběhl její již 34. ročník. A protože celý obor stále roste, také velikost veletrhu se zvětšuje. Na těžko představitelné ploše 115 tisíc metrů čtverečních, ve 13 prostorných halách se představilo 1818 firem z 61 zemí světa. Podle organizátorů psalo o veletrhu na 423 akreditovaných novinářů a branami výstaviště za čtyři dny prošlo přes 39 tisíc návštěvníků. Nutno podotknout, že se nejedná o veletrh prodejní, ale obchodní a tudíž se ho neúčastní koncoví zákazníci, ale profesionálové z oboru. Největší část veletrhu, plných 41%, tvořily potřeby pro psy a kočky.

interzoo4x600

Pro nás, českou značku Nativia, to byla premiéra. Před čtyřmi lety, zrovna v době konání 32. ročníku tohoto veletrhu, jsme prodali první pytel našeho krmiva. Před dvěma lety jsme se byli podívat jen jako návštěvníci, abychom posoudili nové trendy, případně objevili nějakou zajímavou surovinu, či jiný nápad pro další rozvoj značky. Letos jsme si splnili sen a prezentovali se na vlastním stánku. Vystavovali jsme prostřednictvím české expozice, organizované vládní agenturou Czech Trade, za její významnou podporu tímto děkujeme. Celkem se na tomto vskutku jedinečném veletrhu prezentovalo 31 českých firem, z toho 7 na této společné expozici.

4x600

Účast na veletrhu pro nás představovala možnost nejen potkat naše dosavadní zahraniční obchodní partnery, ale zejména oslovit nové zájemce o Nativii z dalších evropských zemí. Stala se však zároveň místem setkání s mnoha našimi tuzemskými obchodními partnery, kterým jsme nabídli odpočinek a občerstvení při jejich putování po rozlehlém výstavišti. V neposlední řadě představuje každá taková událost možnost porovnání, možnost sledování nových trendů a možnost vidět, kam celý obor směřuje. V celkovém srovnání, si myslíme, jsme nedopadli vůbec špatně. Směr, který jsme před čtyřmi lety zvolili, stále více posiluje a ukazuje se, že grain free krmiva se z okrajové záležitosti stávají hlavním proudem. Také druhý námi zvolený směr – krmiva s vysokým podílem čerstvého masa, se ukázal jako velmi slibný. Jednak podle ohlasů návštěvníků našeho stánku, ale také podle množství firem, které tento pohled na věc s námi sdílí a krmiva s čerstvým masem také nabízejí. Je vidět, že prioritou se stává správně výživářsky postavené krmivo a ne jen nefunkční marketingově dobře komunikovatelné doplňky.

5x600

Z našeho pohledu největší překvapení veletrhu – čínská firma, která se s řadou pěti výrobků pro psy a kočky nazvanou Vigor & Sage, chce do pěti let stát evropským lídrem v oblasti superpremiových krmiv. Dopomoci by jim prý k tomu měli dlouholeté zkušenosti z oboru jejich kolegů v Šanghaji. Čínských firem bylo jako vždy na veletrhu plno, ale tento projekt se zdá být nejambicióznější. Tak uvidíme, co nám ještě Čína ukáže.

Za tým Nativia, Ing. Jan Jirásek

 

 

 

 

Mapa prodejen

Mapa prodejen

© 2024 Nativia s.r.o. All Rights Reserved